Poniedziałek
14.06.2010nr 165 (1779 ) ISSN 1734-6827 Myśliwskie akcesoria Temat: Suzuki Vitara-za wysokie obroty. (NOWY TEMAT) Autor: PK2006 godzina: 10:18 Witam! Mam problem z obrotami na wolnym biegu-są za wysokie(około 2200 obr/min). Myślałem,że to wina zatankowanego gazu, ale po przełączeniu na benzynę jest to samo. Może ktoś z Kolegów zna jakieś lekarstwo na takową dolegliwość. Jest to silnik 1.6 8V. Pozdrawiam!DB. Autor: Hugo godzina: 10:31 najprawdopodobniej silniczek krokowy Autor: jurek123 godzina: 10:43 Zapewne bez odwiedzin u specjalisty się nie obędzie .To jest problem nowoczesnej techniki,kiedyś wystarczył śrubokręt i pół obrotu w lewo i było w porządku . Pozdrawiam Autor: Kantor godzina: 11:58 Lekarstwem będzie wizyta u mechanika. Pozdrawiam.DB. Autor: kalmar godzina: 12:52 pewnie bez wizyty u mechanika się nie obędzie ale miałem kiedyś podobny problem w samuraju i pomogło przesmarowanie linki od gazu, która się zacinała. Po prostu sprawdź, czy cięgło "wraca" db kalmar Autor: drakar godzina: 12:57 sprawdz czy nie ma tam jakiś sprężynek mogły pęknąc i cięgno nie wraca lub jak wyżej linka, jak masz pecha to silniczek krokowy Autor: Sylwian37 godzina: 13:19 Przejrzyj silniczek krokowy przepłucz odrdzewiaczem ewentualnie przyciął się czujnik przepustnicy jeśli takowy w witarce jest.Proste sprawdzenie silniczka krokowego wypnij wtyczkę obroty powinny wzrosnąć jesli bez zmian to silniczek masz otwarty bo syf go przyciął lub Ci padł całkowicie.Z dalszych prawdopodobieństw to mógł paść czujnik temperatury na komputer.Powodzenia. Autor: PK2006 godzina: 17:48 Dziękuję bardzo za wszystkie odpowiedzi.Linkę sprawdziłem w pierwszej kolejności-to nie to.Piszecie jak fachowcy a ja biedny żuczek nie bardzo wiem co i jak.Nie mówię,że mechanika jest mi obca ale...Może napiszecie gdzie szukać owego silniczka krokowego i jak wygląda byłoby mi o wiele łatwiej.Jestem elektronikiem i z mechaniką mam niewiele wspólnego.Dawniej miałem malucha-ale to była inna bajka.DB. Autor: Xors godzina: 20:29 Podobne objawy miałem w fiacie. Przyczyną była nadpalona kopułka rozdzielacza wysokiego napięcia. Warto sprawdzić, a gdzie przewody wysokiego napięcia wychodzą to chyba wiadomo. Autor: orki7777 godzina: 21:39 A może ,,lewe powietrze" sprawdź gumy (czy nie są popękane) i zaciski między filtrem powietrza a silnikiem.Układ dolotowy musi być szczelny. Autor: cador godzina: 22:15 Witam. Napisz który rocznik Vitary, bo starsze roczniki nie miały silniczków krokowych, i nie ma co sprawdzać i regulować. Od kiedy są takie objawy. BD Autor: Dziki_25 godzina: 22:40 Witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów . Podobną sytuacje miałem w moim polo, silnik wariował na benzynie jak i na gazie a mechanik też chciał wymienić silnik krokowy. Lecz po wizycie u znajomego ojciec jego [ były mechanik ] poradził mi bym wymienił uszczelkę pod przepustnicą a kolektorem ssącym. No i po kłopocie. Autor: sowland godzina: 23:57 Jak 8V to starszy model i nie będzie raczej silniczka krokowego |