Piątek
30.03.2012
nr 090 (2434 )
ISSN 1734-6827

Myśliwskie akcesoria



Temat: Oryginał czy zamiennik

Autor: marhunter  godzina: 07:25
Kordelas W koncernie samochodowym nie pracuje, lecz w firmie która posiada ponad 200 pojazdów, od skuterów snieznych, przez motory, quady, 8 marek samochodów osobowych,po koparki i ciężarówki. yogy Ja wcale nie powiedziałem ze stabilizator jest zbedny, nie wyobrazam sobie bezpiecznej jazdy samochodem z predkosciami powyżej 100km/h.

Autor: marhunter  godzina: 07:28
Kordelas W koncernie samochodowym nie pracuje, lecz w firmie która posiada ponad 200 pojazdów, od skuterów snieznych, przez motory, quady, 8 marek samochodów osobowych,po koparki i ciężarówki. yogy Ja wcale nie powiedziałem ze stabilizator jest zbedny, nie wyobrazam sobie bezpiecznej jazdy samochodem z predkosciami powyżej 100km/h.

Autor: Batrek  godzina: 08:53
Ad. Marhunter Powyższymi wpisami sam sobie zaprzeczasz. Najpierw publicznie radzisz Koledze, że łączniki są zbędne co jest napradę gupie, a teraz piszesz, że nie wyobrażasz sobie jazdy "bez" powyżej 100 km/h. Nie potrafię zrozumieć co chciałeś przez to osiągnąć. Argument typu "zaliczenia badań technicznych" też jest bez sensu :P Co do forestera, które nijak nie przypomina auta terenowego, to nie wyobrażam sobie jazdy bez 4 łączników. Za to Yogy ma racje, choćby w Patrolu mamy rozłączane tylne !! łączniki seryjnie. Forester to auto, od którego wymaga się, aby zachowywało się przewidywalnie przy prędkościach 100-150 km/h. Tak naprawdę, skoro masz takie duże doświadczenie powinieneś Koledze poradzić łączniki Bilsteina. Tanie nie są, ale są zbliżone do oryginału. Ciekawe cobyś mu zapronował jakby zapytał o tylne zawieszenie ? Chociaż może ja CIę zapytam bo będę musiał wymienić. Mam posadzone amory z tyłu. Co zrobić, żeby auto stało wysoko jak OE ;) Pozdrowionka, Bartek PS. Jestem inżynierem inżynierii środowiska( wkrótce mgr) , inżynierem ochrony środowiska, Łowiectwo i motoryzacja to moje pasje ;)

Autor: marhunter  godzina: 09:32
Wymiana sprężyn na dłuższe niż nominalne, ważne żeby ich twardość odpowaiadała seryjnym(jesli dobierzesz o innej twardosci moga szybciej stacic sprężystość lub peknać), do sprężyn musisz dobrać amortyzatory o odpowiednio długim skoku, w przeciwnym razie przy zjawisku rozpręzania amorka moze, uszkodzic lub nawet zerwac. Jeśli interesuje Cie przerobienie samochodu pod extrime poprostu oddaj go w rece jakiejs solidnej firmy która się tym zajmuje. Darz Bór

Autor: sowland  godzina: 10:35
Wszelkie modyfikacje zawierzenia muszą być przemyślane i robione do pewnego stopnia . Przy sztywnych mostach można pozwolić sobie na więcej ale przy półosiach przegubach itp mamy już ograniczenia . Dłuższa sprężyna i dłużyszy amortyzator powoduje większy skok koła a co za tym idzie przegub przy dużym wykrzyżu staje pod takim kontem że zostaje uszkodzony .

Autor: Batrek  godzina: 10:49
Marhunter , Ja zapytałem się konkretnie na co wymienić, aby zachować serię. Nie chcę podnosić auta. Ma mieć seryjne parametry :) . Aha wiesz jakie seryjne zawieszenie tyle mają Forestery SF SG ? Sowland - dobrze gadasz ;) Widujesz się czasem z Kuflem ? Co u niego?

Autor: sowland  godzina: 11:57
ad. Batrek . Tak widuje się z Mirkiem często :-) u niego wszystko ok . Na dniach się przeprowadza do nowego domu więc zaganiany chłopak :)