  
      
	  
	  
	  
	  
	  
	
	  
	  
  
  
	 | 
	 | 
	
	 
| 
	 
 
  |  
	Pytał: J.B. 
	Data: 05/12/2006 
	
	Publikacja: 07/12/2006 
 
    Pytanie: Dokonałem odstrzału mocnego, rególarnego szóstaka w klasie II o wadze trofeum 540g, którego wiek komisja oceniła na 6-7 lat, na odstrzał na rogacza w klasie II bez opisu selekcyjny czy łowny. Czy komisja dokonała prawidłowej oceny tego rogacza przyznając 2 punkty czerwone? 
  
Odpowiedź: 
Bez jednoznacznego określenia, czy odstrzał miał być odstrzałem łownym, należy traktować go jako odstrzał selekcyjny. W tym kontekście oceniła go również komisja, a forma poroża upoważniała ją do stwierdzenia, że takie odstrzelenie kozła selekcyjnego było rażąco nieprawidłowe, czyli naganne, wg obowiązujących zasad selekcji.
 
 Gdyby odstrzał wydany w kole wskazywał, że na rogacza łownego, to odstrzelenie rogacza w wieku 6-7 lat byłoby prawidłowe.
 
 | 
 
  | 
 
 
	 | 
	 |