strona główna forum dyskusyjne


























Pytał: Bogusław Fikiel
Data: 30/04/2007
Publikacja: 05/05/2007
Pytanie: Jak technicznie przeprowadzić sprzedaż kniejówki, kto opłaca podatek kupujacy czy sprzedający, itd.?\


Odpowiedź:
Podatek opłaca najcześciej ta osoba, która broń kupuje. Można się jednak umówić, że płaci sprzedający, ale jest to bardziej skomlikowane, bo po dokonaniu sprzedaży musi iść do US, załatwić formalności, a dopiero potem kupujący może broń zarejestrować, mając w ręku zaświadczenie z US, że podatek został opłacony bo niektóre KWP, choc bezpodstawnie, tego żądają.

Najlepiej żeby do KWP zgłosili się obaj rónocześnie, żeby w legitymacji jednego broń wykreślić, a w legitymacji drugiego ją wpisać. Jeżeli są z różnych województw, ko każdy idzie do swojej KWP i na podstawie umowy kupna/sprzedaży dokonuje właściwego wpisu w legitymacji posiadacza broni.

Dokumentem do wykreślenia broni z legitymacji jest umowa kupna/sprzedaży. Zawsze można tez zadzwonić do WPA KWP i zapytać, czy nie bedę czegoś jeszcze potrzebowali i w jakie dni urzędują, bo zdarza się, że nie we wszystkie, albo nie przez cały dzień.

Szukaj   |   Ochrona prywatności   |   Webmaster
Copyright(c) 2001-2018 P&H Limited Sp. z o.o.