strona główna forum dyskusyjne




























Pytał: janusz
Data: 15/10/2010
Publikacja: 17/10/2010
Pytanie: Czy WZ Koła może podjąć uchwałę dot. przepadku trofeum na rzecz Koła za otrzymanie 2 punktów czerwonych? Czy można karać dwukrotnie myśliwego za ten sam czyn? ZO ukarał go zawieszeniem...

Odpowiedź:
Zgodnie z prawem, poroże jest własnością koła. Statut nakazuje podjęcie przez WZ uchwały o zasadach zagospodarowywania pozyskanej zwierzyny. W ramach tej uchwały członkowie koła na WZ mogą podjąć dowolne ustalenia dot. trofeów, które trudno nazwać karą, bo po prostu decydują o swojej, czyli koła własności.

W większości kół, nawet w przypadku 2 czerwonych punktów nikt nie żąda pozbawienia myśliwego trofeum, ale są koła, w których takie rzeczy mają miejsce. Prawdopodobnie w kole nie strzela się wielu byków, stąd większość i tak byka nie strzeli, ale chętnie przyłoży się do tego, żeby zabrać trofeum temu, komu udało się byka strzelić.

Szukaj   |   Ochrona prywatności   |   Webmaster
P&H Limited Sp. z o.o.